Start » Automotive » Auto leasen ipv kopen?

Auto leasen ipv kopen?

Automotive – Private lease stond vorig jaar nog aan de vooravond van een doorbraak, met eind 2015 een ruime verdubbeling. “In 2016 zal privé een auto leasen naar verwachting gemeengoed worden”, aldus woordvoerder Martijn Versteegen van LeasePlan. “Daar past een structureel aanbod bij, waarbij verschillende doelgroepen ook echt iets te kiezen hebben.

Martijn Versteegen van LeasePlan

Martijn Versteegen van LeasePlan

Dit jaar staat in het teken van het actief onderzoeken van nieuwe partnerships om zo private lease nog aantrekkelijker te maken als alternatief voor het kopen van een eigen auto. De Ferrari California T die geleaset kon worden bij de Mediamarkt-actie was natuurlijk een publiciteitsstunt. Maar we denken wel dat er interesse is voor een gevarieerder aanbod dan alleen kleine stadauto’s. We zien dat consumenten in toenemende mate het gemak en ontzorging van een private lease auto ook voor de eerste auto in het gezin zoeken”.

Ook in 2016 blijft de marktleider de consument opzoeken met korte campagnes in samenwerking met winkelketens met een breed bereik. En niet voor niets bieden ze tijdens de komende Huishoudbeurs een diversiteit aan modellen zoals de Toyota Aygo (vanaf 209 euro per maand) en de FIAT Panda (vanaf 194 euro per maand). Met daarnaast ook ‘family cars’ in het B- en C-segment zoals de Toyota Yaris en de Hyundai Tucson. De leasemaatschappij komt bovendien met één bijzonder actiemodel, welke perfect aansluit op de wensen van de beursbezoeker. Deze ‘special guest’ wordt op zaterdag 20 februari onthuld.

Keurmerk heeft drempel verlaagd
Volgens Versteegen draagt met name het Keurmerk Private Lease dat onlangs is geïntroduceerd, bij aan een verlaging van de drempel om te kiezen voor private lease. “Wij zijn absoluut voorstander van een keurmerk en hebben ons er ook vanaf dag één hard voor gemaakt”, aldus Versteegen. “Nu deze kwaliteitsgarantie er is, is het eenvoudiger om de evidente voordelen van private lease zoals zorgeloos rijden, gemak en het rijden in jonge, brandstofzuinige auto met een relatief lage CO2-footprint in de voorlichting centraal te stellen.”