Start » Economie » Commerciële radiostations Nederland zien inkomsten dalen

Commerciële radiostations Nederland zien inkomsten dalen

De reclame-inkomsten van radiostations zijn het eerste kwartaal van 2015 licht teruggelopen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het Radio Advies Bureau (RAB) denkt dat dit komt doordat er later dit jaar geen groot evenement zoals de Olympische Spelen of het WK voetbaal plaatsvindt. Afgelopen kwartaal ontvingen de stations bij elkaar 46,9 miljoen euro. Vorig jaar was dit een bedrag van 47,7 miljoen

De stations ontvingen afgelopen kwartaal bij elkaar 46,9 miljoen euro, tegen 47,7 miljoen een jaar geleden. Er werd door adverteerders wel iets meer aan reclamespotjes uitgegeven.Grootste adverteerders op de radio waren afgelopen kwartaal Ziggo en fusiepartner UPC. Ook Renault, Kruidvat en KPN gaven veel uit om hun naam op de ether te krijgen. Het aantal merken dat op radio adverteert is gestegen naar 957, vorig jaar in dezelfde periode waren er 911 radio-adverteerders.